AUCKLAND – ROTORUA - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van emi-co - WaarBenJij.nu AUCKLAND – ROTORUA - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van emi-co - WaarBenJij.nu

AUCKLAND – ROTORUA

17 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland Island

Vandaag reizen we via de grote stad Hamilton naar Rotorua, het centrum van vulkanisch gebied. Eerst maken we echter nog een rondrit door Auckland. Dat was er gisteren niet van gekomen. De chauffeur leidt ons langs allerlei gebouwen en bezienswaardige locaties. Twee keer stappen we even uit voor een fotosessie.

De rit naar Hamilton neemt ca 3.5 uur in beslag. We rijden door een groen, heuvelachtig landschap met veel bomen en struiken. De vergezichten zijn prachtig. In de plaats Hamilton aangekomen valt meteen op hoeveel groen er in deze stad is opgenomen. Wij koersen naar de stadstuinen van de plaats. Het is een uitgebreid complex van allerlei verschillende tuinen. We bezoeken o.a. de Chinese tuin, de Engelse bloementuin, de modernistische tuin, de Italiaanse Renaissance tuin, de Indiase Char Bagh tuin, de tropische tuin etc. etc .... teveel om allemaal op te noemen. We kunnen ze ook niet allemaal bezoeken. Na de late lunch bezoeken we tot slot de rozentuin. Fenomenaal.

Na Hamilton gaan we richting Rotorua. We komen in de buurt van Matamata, de locatie waar de film de ‘Hobbit’ is opgenomen. Prachtige weidse heuvellandschappen. In Rotorua aangekomen logeren we in het IBIS hotel. Het avondmaal hebben in het nabijgelegen Novotel. Het is een overdadige buffetmaaltijd. Een kleine domper op de vreugde is dat het er nogal tocht. Het doet diverse leden van onze groep besluiten wat eerder dan normaal af te haken.