ABEL TASMAN NATIONAL PARK - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van emi-co - WaarBenJij.nu ABEL TASMAN NATIONAL PARK - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van emi-co - WaarBenJij.nu

ABEL TASMAN NATIONAL PARK

23 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland Island

Een bezoek aan het Abel Tasman National Park (225 vierkante km) staat voor vandaag op het programma. Om 8 uur vertrekken we naar Kaiteriteri, waar we met een boot verder gaan. Het is fantastisch weer: mooie blauwe lucht, redelijk temperatuurtje. De vaartocht duurt ongeveer 1 uur en 3 kwartier. Onderweg zien we prachtige baaien met goudgele stranden, veel vogels en een aantal zeehonden. We stappen uit bij Tonga Quarry. De boot heeft een hele praktische loopbrug, die bij het uitstappen op het strand geschoven wordt. Dan begint een wandeltocht van 2 ½ uur van Tonga Quarry naar Medlands Beach. Eerst heel veel klimwerk, later wat vlakker en op het eind weer afdalen naar zee. Een schitterende tocht. Gids John wijst ons op het een en ander, o.a. piepkleine orchideeën en zonnedauw. Wanneer we weer afdalen naar zee heb je schitterende doorkijkjes op het water, dat een hele aparte kleur blauw heeft. Bij Medlands Beach aangekomen staat er voor iedereen een zeer goed gevulde lunchzak klaar. Om een uur of 3 komt de boot ons weer ophalen voor de tocht terug. Terug in de bus stelt chauffeur Lenart (die hier in de buurt woont) voor om langs te gaan bij zijn familiebedrijf (waar 4 gezinnen van bestaan). Daar kweken ze op 11 ha grond: kiwi’s, appels, peren, druiven (Sauvignon), kersen en pioenrozen. Hij laat ons zien hoe het allemaal reilt en zeilt. Erg leuk. Vervolgens gaan we weer terug naar het hotel, waar we om 18 uur aankomen. Dan weer om ongeveer 19 uur eten (dat is hier echt héél goed). Morgen kunnen we uitslapen: de wake up call kom pas om half 8. Jippie!!