QUEENSTOWN - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van emi-co - WaarBenJij.nu QUEENSTOWN - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van emi-co - WaarBenJij.nu

QUEENSTOWN

27 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland Island

Vandaag hebben we een vrije dag. Queenstown biedt tal van mogelijkheden. Bungyjumpen is natuurlijk wel erg aantrekkelijk maar we hebben toch maar anders besloten. Eerst in een halfuurtje wandelen de berg af richting de stad. Aldaar al snel neergestreken in een koffietent met talloze soorten/smaken chocolade waaronder ook exemplaren van Belgische makelij. We wagen ons aan 2 soorten gemberchocolade, met natuurlijk een koffie erbij. Het kan toevallig zijn maar binnen een kwartier hebben we al de helft van onze groep in dit zaakje gelokaliseerd.

De volgende actie is een wandeltocht door het zeer gezellige stadje. Queenstown heeft maar 10 duizend inwoners, maar gezien de bedrijvigheid kan het zich meten met de grotere broers op het Noordereiland. Eerst bezoeken we de Mall in het centrum, waar we een paar polo’s scoren. Dan gaan we richting het Queenstown park met prachtige grote bomen, zoals de Sequiadendron giganteum. In het ochtendzonlicht contrasteren de jonge lichtgroene loten prachtig met het oudere loof.

Na het park gaan we richting de gondelbaan om vanaf ca. 450 m hoogte neer te kunnen kijken op de stad, het meer en de bergachtige omgeving. De buffetlunch in het restaurant op de top is ongehoord weldadig. We nemen alle tijd (2 uur) om 5 gangen naar binnen te werken en ondertussen ook nog te genieten van de prachtige vergezichten. Soms komt er een buitje langs. Dan is alles gehuld in dikke mist.

Na een uitgebreide fotoshoot gaan we weer naar beneden. We raken verzeild op de nabijgelegen minigolfbaan. Dit juweeltje kunnen we onmogelijk negeren. Het is een moeilijk parcours – 47 is par. Na afloop gaan we met een taxi terug naar het hotel. Alles bij elkaar hebben we volop van een 5-sterren arrangement genoten.