CHRISTCHURCH - SYDNEY - BANGKOK - DUBAI -AMSTERDAM - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van emi-co - WaarBenJij.nu CHRISTCHURCH - SYDNEY - BANGKOK - DUBAI -AMSTERDAM - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van emi-co - WaarBenJij.nu

CHRISTCHURCH - SYDNEY - BANGKOK - DUBAI -AMSTERDAM

01 December 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland Island

We zitten nu op de luchthaven van Christchurch (ongeveer 24 graden) en gaan over een uurtje met het vliegtuig mee.

Vanmorgen hebben we met de bus een rondrit door Christchurch gemaakt en zijn op diverse plaatsen uitgestapt. De gevolgen van de aardbevingen (2010 en 2011) zijn (nog steeds) dramatisch. Overal zie je beschadigde of ingestorte gebouwen. In het centrum staat een hypermodern 'Millennium-hotel'. Het ziet er van buiten prima uit, maar het schijnt onbewoonbaar te zijn en moet helemaal worden afgebroken. Van de oude kerk van de stad is de toren naar beneden gekomen, ondertussen het volledige voorportaal met zich meenemend. De fundamenten zijn bij de aardbeving zodanig beschadigd, dat ook deze kerk moet worden afgebroken. Inmiddels heeft men een nieuwe (tijdelijke) kerk gebouwd van o.a. karton!

De gate wordt nu omgeroepen. We gaan vliegen.

We schrijven verder in SYDNEY (32 graden) :

Over de vorm van de nieuw te bouwen kerk wordt nog steeds gesteggeld. Na een bliksembezoek aan het Maori-museum van Christchurch gaan we eerst koffie drinken en vervolgens 'punteren' op de rivier de Avon. Gelukkig hoeven we dat niet zelf te doen, maar worden we gevaren door een ervaren 'punteraar' (gondelier van Christchurch). Leuk uitstapje.

Als laatste is de botanische tuin aan de beurt. Heel mooi, met vooral veel prachtige hoge bomen. Daar kunnen we in Nederland alleen maar van dromen. Tot slot: de zoveelste rozentuin, maar eerlijk is eerlijk, hij was schitterend!

De reis naar Sydney duurde 2 uur en 3 kwartier. Hierna volgt nog het stukje Sydney - Bangkok (9 uur), het stukje Bangkok - Dubai (7 uur) en als toetje volgt Dubai - Amsterdam ( ongeveer 6 uur).

En dan . . . . . zijn we weer terug in het natte en koude Nederland (dat is tenminste wat we gehoord hebben)

See you all later !

• 01 December 2015 - 14:12

Emmy:

Wat jammer,nu alweer voorbij,heb genoten van de verslagen. Een rustige terugvlucht.
    Groetjes

• 01 December 2015 - 17:21

Charlotte:

Voorspoedige terugtocht! Jullie rondreis is ver- en omgevlogen; ben nu al weer benieuwd naar het fotoboek t.z.t Weer werk aan de winkel voor Cocky. Dank je wel voor alle leuke (mee)reisverslagen!

Charlotte