Naar het andere eind van de wereld - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van emi-co - WaarBenJij.nu Naar het andere eind van de wereld - Reisverslag uit Auckland Island, Nieuw Zeeland van emi-co - WaarBenJij.nu

Naar het andere eind van de wereld

13 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland Island

Woensdag 11 november – t/m Vrijdag 13 november

Dit keer zijn we voorbeeldig op tijd klaar met alle voorbereidingen, zowel voor ‘uit’ als voor ‘thuis’. De treinreis naar luchthaven Schiphol is al even rimpelloos. We arriveren er om 18.45 u. Bij de incheckbalie aangekomen is het weerzien van onze reisgenoten allerhartelijkst. Bijna iedereen hebben we al wel op een of meerdere reizen meegemaakt. Na het passeren van de douane gaan we nog even wat eten voor de grote reis aanvangt.

En een grote reis is het: eerst in 6 uur naar Dubai in een Boeing 777, dan in bijna 14 uur naar Melbourne en tenslotte nog 3 uur naar Auckland. Vanaf Dubai gaan we met het grootste vliegtuig ter wereld, de Airbus 380, een toestel met 2 verdiepingen. Met alle overstaptijd erbij zijn we bijna 28 uur onderweg. In de praktijk wordt het nog een uur langer omdat in Dubai 3 passagiers niet zijn komen opdagen en hun koffers (voor alle veiligheid) weer moesten worden verwijderd. Met het tijdverschil van 12 uur tussen NZ en Nederland erbij komen we vrijdagmiddag 13 november om 14.45 u in Auckland aan.

Aankomen in NZ is al een hele onderneming, er echt binnenkomen is ook tijdrovend. Bijna 2 uur na aankomst is eindelijk alles OK, en kunnen we met een klaarstaand busje naar ons hotel in Auckland. Daar aangekomen kunnen we bijna aansluitend aan het diner beginnen. Om 21 uur is iedereen zo ongeveer onder zeil, de weinige uurtjes slaap onderweg moeten hoognodig worden ingehaald.

• 14 November 2015 - 17:21

Anja En Rene:

hoihoi vakantiegangers,
    We hopen dat jullie je jetlag snel te boven komen en kunnen gaan genieten van jullie reis. We zijn benieuwd naar alle mooie verhalen, veel liefs anja en rene

• 15 November 2015 - 17:05

Charlotte:

Wat een lange reis naar de andere kant van de wereld, die gelukkig goed is verlopen. Even lekker bijslapen doet wonderen! En nu maar genieten van al het bijzondere dat New Zeeland in huis heeft; de bijzondere flora en fauna niet te vergeten! Groetjes plus liefs, Charlotte